
Om het hoofd te bieden aan fundamentele veranderingen in haar branche, en om haar capaciteiten als globale end-to-end verzend- en logistieke dienstverlener te helpen uitbreiden, maakte Sany Group de overstap van private Cloud met Citrix naar de public cloud van Microsoft Azure. Het bedrijf koos hiervoor ITCE als IT-partner.
Sany Group biedt wereldwijd logistieke diensten aan bij een groeiend aantal internationale klanten. Deze omvatten transport via scheep- en luchtvaart en weg- en spoortransport. Verder staat Sany Group voor een grote waaier aan logistieke diensten, zoals douaneservices en magazijnbeheer met geautomatiseerd voorraadbeheer en elektronische rapportering.
De cloud-gebaseerde digitale dienst van Microsoft Azure verbindt al deze diensten naadloos met elkaar en maakt Sany Group futureproof in een sector waar digitale verandering meer dan ooit het verschil kan maken.
Dit is een branche die echt aan verandering onderhevig is, en succes vereist natuurlijk innovatie. We moeten elastisch groeien, en een IT-partner als ITCE is hierbij onontbeerlijk.
Schaalbaarheid, veiligheid en eenvoudige migratie
Oorspronkelijk (1990) draaide Sany Group op een lokale architectuur, maar door organische groei kwamen er steeds meer externe en interne applicatieservices bij. Al snel voelde het bedrijf de noodzaak om over te stappen naar een private cloudoplossing. Hierbij verhuisden de lokale servers naar een datacenter op Citrix. Deze migratie werd in 2016 reeds uitgevoerd door ITCE en betekende dat gebruikers, om toegang te krijgen tot gegevens of applicaties, niet langer hoefden te vertrouwen op hun interne servers.
Door de steeds complexere integratie tussen de verschillende pakketten van externe partijen en de beperkte schaalbaarheid van de Citrix-setup, koos Sany Group in 2020 voor een migratie van al haar services naar Microsoft Azure. Ze maken gebruik van Windows Virtual Desktop (WVD) waardoor beveiligde toegang overal, altijd en vanaf elk apparaat beschikbaar wordt.
Naast een belangrijke kostenbesparing biedt deze toekomstgerichte setup de schaalbaarheid die ervoor zorgt dat Sany Group elastisch kan groeien zonder zich zorgen te moeten maken of haar IT-infrastructuur hierin kan volgen. In een wereld van cybercrime waar hackers vooral bedrijven viseren biedt de zeer uitgebreide beveiliging van dit systeem een noodzakelijk schild. Hierdoor kan het bedrijf uitgebreide logistieke ondersteuning blijven bieden en nieuwe zakelijke kansen blijven creëren.
Het belang van de juiste IT Partner
ITCE levert al bijna 20 jaar IT-diensten voor KMO’s. Zij begrijpen als geen ander de hedendaagse IT-uitdagingen waar bedrijven mee te kampen krijgen. Als gold partner van Microsoft met een intern development team beschikken zij over alle noodzakelijke vaardigheden om alle processen van een bedrijf te optimaliseren. In dit recente project begeleide ITCE Sany Group met haar volledige migratie naar Microsoft Azure. In slechts 3 maanden werd deze klus geklaard.
Sany Group, met haar internationale structuur en nood aan innovatie om de concurrentie voor te blijven, is het ideale profiel voor ITCE. Onze brede kennis van infrastructuur, applicaties en development maakt dat wij als single point of contact kunnen fungeren voor onze klanten. Hierdoor verlopen alle processen efficiënter, wat uiteindelijk resulteert in een hoger rendement. Ons doel is naast leveren ook verbeteren.
De migratie bestond uit verschillende fases
Analyse
Hier analyseerde het team van ITCE welke applicaties bij Sany Group gemigreerd dienden te worden en wat de huidige configuraties waren. Hierdoor kon worden bepaald hoeveel resources gereserveerd dienden te worden. Verder werden alle bedrijfsprocessen in kaart gebracht en werd er bekeken welke geoptimaliseerd konden worden mits gebruik te maken van de uitgebreide mogelijkheden binnen de Microsodft producten.
Migratie
In de migratiefase werden de aanbevelingen uit de analysefase uitgevoerd.
Configuratie Azure-abonnementen. Hier werd extra zorg besteed aan beveiliging, connectiviteit, beleid en algemeen beheer.
Uiteindelijke migratie volgens de voorgeschreven methode geïdentificeerd in de analysefase.
Evaluatie en testing om zeker te zijn dat de gemigreerde omgeving voldoet aan de criteria die in de beoordeling zijn uiteengezet.
Dergelijke migraties zorgen voor extra druk op de gebruikers. Persoonlijke begeleiding van ieder individu werd voorzien zodat er uiteindelijk minimale werkonderbreking kon gegarandeerd worden.
Optimalisatie
Resource monitorring zorgt ervoor dat beschikbare resources optimaal worden ingezet. Hierdoor worden de kosten geoptimaliseerd en beschikt iedere gebruiker over een sterk redundant en snelwerkend platform.
Opleiding
De opzet van de gehele operatie betekende een grote en belangrijke verandering onder de motorkap. Het was steeds de bedoeling de wijzigingen voor de eindgebruiker zo klein mogelijk te houden. Waar nodig voorziet ITCE steeds een gepaste opleiding.
Netwerkinfrastructuur
Naast de Azure-migratie begeleide ITCE, als Telenet Business Partner, op netwerkgebied ook de omschakeling naar een Telenet Corporate Fibernet. De overstap naar Telenet CFN stelt Sany Group in staat om voor de verschillende vestigingen in de Benelux een stabiel en optimaal netwerk te benutten met vastgelegde garanties en toegang tot professionele 24/7 ondersteuning. Dit zorgt ervoor dat de vitale bedrijfsgegevens van Sany Group veilig blijven en garandeert dat bedrijfskritische applicaties de bandbreedte krijgen die ze nodig hebben.
Deze setup zorgt er ook voor dat er meer controle en inzicht kan verkregen worden op het dataverkeer en dat, last but not least, Sany Group ongeveer de helft bespaart op haar internetfactuur.
Telefonie
Tijdens de operatie werd ook de telefonie onder handen genomen en verhuisd naar Microsoft Azure. Microsoft Teams werd als collaboratietool geïntroduceerd wat zorgde voor optimalisatie van zowel interne als externe communicatie.
